Какви са
изискванията към система за СО2?
Има много правила и изисквания, които трябва задължително да
се спазват, за да няма инциденти и да може да се реагира адекватно при
наличието на такъв. Цялата тръбопроводна система е снабдена с управляващи
клапани, които са напълно ясно маркирани така, че да посочват помещенията, до
които стигат и да може да се движат бързо хората при нужда. Задължително се
вземат мерки, при които се обръща
сериозно внимание на това да не се допуска случайно попадане на газ в някое от
помещенията. Стриктно се следи за обслужваме пожарогасители и цялата останала безопасна и пожарогасителна система.
Другата задължителна работа е да се поддържа в изправност и периодично да се
проверява наличната система, която е в случаите за сигнализация при задействане
на самата система. На всички места да
бъде ясно описана инструкцията за работа с нея. Стриктно да се следи за
количество наличен газ. Това количество да е достатъчно, за да запълни 30% и
повече от целия обем на най-голямото товарно помещение, което се намира на
кораба и задължително да има възможност
да бъде херметизирано.
Системата, която сe използва за машинни помещения да може да
запълни поне 40% от най-голямото помещение. Редовните проверки на пожарни врати и проверки за
наличието на СО2 в бутилките да се извършва поне веднъж годишно. Мерките, които
се взимат в тези ситуации са теглене със специални уреди за измерване нивото и
много др. Задължително в наличност има и
ръчни пожарогасители с въгледвуокис. Тяхната необходима проверка е на всеки три
месеца. Нека поговорим и за халогенизирания въглеводород. Той е трудно горима
течност. Има висока плътност, с която лесно може да проникне в пламък и да
задържи парите му непосредствено върху самото огнище на горене. Тук е важно да
се уточни, че гасенето с халогенизиран въглеводород е разрешено само в машинни,
специални помпени и товарни помещения, които са предвидени за превоз на празни
превозни средства. Има специални изисквания, които са свързани с този начин на
гасене. Някои по основни са:
количествата трябва да отговарят на изискванията за въглероден двуокис,
а самата поставена система да е с ръчно стартиране и никакво друго. Да има
ръчно затваряне на всички въздушни клапани, които са свързани е вентилацията и
др. Возенето на кораб е много приятно усещане, когато си просто един пътник.
Малко хора си дават сметка зад целият този комфорт колко труд, усилия и
сигурност се крият. Вие били ли сте на голям кораб?
Няма коментари:
Публикуване на коментар