Методи на запаметяване на език
Още от училище сме научени, че
повторението е майка на знанието. Всички ние си спомняме
най-практикуваното наказание в училище по онова време, когато не си
си научил урока или си направил пакост – да напишеш 100 пъти на черната дъска „
аз няма да правя повече така”. Именно подхода за запаметяване чрез повторение
съвсем до скоро беше използван и при курсове по английски език в София ,
както и за друг вид езици, за домашно да
напишеш всяка нова дума по n-пъти. Този метод до някъде помага. Проблемът при
него е, че се задейства инерцията и след известно време пишейки думата човек
може да си мисли и разсъждава за съвсем други неща. По този начин можете да
изпишете листове с една дума без да я запомните. Отдавна този метод не се счита
за най-добрия.
За щастие в днешно време науката
е напреднала доста в сферата на психологията и имаме на разположение доста
по-добри методи при езиковото
обучение където спокойно можем да разпитаме и за
цена на курсове по английски език в София , като един от тези методи
е сугестопедията или иначе позната и като сугестология. Българският учен Георги
Лазаров е развил тази теория за сугестологията, благодарение съвременните
езикови школи предлагат много по-добро и ефикасно обучение на чужд език.
Но нека кажем и няколко думи за самият метод. За
разлика от методите на 60-те до 90-те сугестопедията вместо да дава нареждания
и заповеди потискайки личността, тя дава свобода на творческия
потенциал на човека и неговото креативно мислене. Този метод метод е точно
обратното на познатия ни деспотичен действащ със заплахи. При сугестопедията информацията се представя
по спокоен забавен начин, като използва емоциите за най-силното запаметяващо
средство. В детска възраст човек помни дълбоко чрез емоциите си в положителен
аспект. Точно това се използва тук. На децата се представя информация, в случая
чужд език, под формата на игра, песни, танци и подобни. Това е ценното на този
метод, че преподава чрез положително внушение и нагласа по изключително
професионален педагогически начин. Върху този метод на запаметяване и
преподаване г-н Лозанов работи още през 60-те, но метода става известен поради
своята либералност и ефикасност едва днес. В днешно време е немислимо да останем
със знанията си само на родният език, ако искаме да се развиваме професионално или
дори ако искаме да пътуваме по света. Ако искаме и нашитедеца да се запишат от ранна
възраст , то най-подходящото време за тръгване е след навършени три години, когато
детето навлиза в специален период.
Няма коментари:
Публикуване на коментар