вторник, 17 септември 2013 г.

Методи на запаметяване на език



Методи на запаметяване на език

Още от училище сме научени, че повторението е майка на знанието. Всички ние си спомняме най-практикуваното наказание в училище по онова време, когато не си си научил урока или си направил пакост – да напишеш 100 пъти на черната дъска „ аз няма да правя повече така”. Именно подхода за запаметяване чрез повторение съвсем до скоро беше използван и при курсове по английски език в София , както и за друг вид езици,  за домашно да напишеш всяка нова дума по n-пъти. Този метод до някъде помага. Проблемът при него е, че се задейства инерцията и след известно време пишейки думата човек може да си мисли и разсъждава за съвсем други неща. По този начин можете да изпишете листове с една дума без да я запомните. Отдавна този метод не се счита за най-добрия.
За щастие в днешно време науката е напреднала доста в сферата на психологията и имаме на разположение доста по-добри методи при езиковото обучение където спокойно можем да разпитаме и за цена на курсове по английски език в София , като един от тези методи е сугестопедията или иначе позната и като сугестология. Българският учен Георги Лазаров е развил тази теория за сугестологията, благодарение съвременните езикови школи предлагат много по-добро и ефикасно обучение на чужд език.
Но нека кажем и няколко думи за самият метод. За разлика от методите на 60-те до 90-те сугестопедията вместо да дава нареждания и заповеди потискайки личността, тя дава свобода на творческия потенциал на човека и неговото креативно мислене. Този метод метод е точно обратното на познатия ни деспотичен действащ със заплахи. При сугестопедията информацията се представя по спокоен забавен начин, като използва емоциите за най-силното запаметяващо средство. В детска възраст човек помни дълбоко чрез емоциите си в положителен аспект. Точно това се използва тук. На децата се представя информация, в случая чужд език, под формата на игра, песни, танци и подобни. Това е ценното на този метод, че преподава чрез положително внушение и нагласа по изключително професионален педагогически начин. Върху този метод на запаметяване и преподаване г-н Лозанов работи още през 60-те, но метода става известен поради своята либералност и ефикасност едва днес. В днешно време е немислимо да останем със знанията си само на родният език, ако искаме да се развиваме професионално или дори ако искаме да пътуваме по света. Ако искаме и нашитедеца да се запишат от ранна възраст , то най-подходящото време за тръгване е след навършени три години, когато  детето навлиза в специален период.

Няма коментари:

Публикуване на коментар