петък, 27 юни 2014 г.

Трикове за самостоятелно учене при децата





Трикове за самостоятелно учене при децата

Ученето при децата е проблем. Ако още от малки не направят режим на учене, то с годините ще става по лошо. Проблемите, които могат да възникнат е проблем да решат с кое точно домашно да се заемат като за начало и това постепенно се превръща в труден избор за тях. Някои  деца, ползват хоризонталната перспектива, което означава, че отдават еднаква важност на всички домашни и нямат такива, които са с приоритети. Добре би било да подхожда към тях по важност и му предложете, кое да напише първо, кое второ и т.н. Днес що се отнася до  сугестопедия английски език, все повече деца избират този метрд, тъй като при него се научава голям брой от думи за кратко време и информацията остава трайно научена. Много деца използват и количествен подход, а не качествен. Тоест, това  означава, че ако им се дадат няколко на брой  различни домашни те ще направят първо най-лесните. Така, ще са написали повече и ще имат само едно,  без значение, че то е най-трудното. Това е един от основните проблеми при децата още от ранна детска възраст.   Голяма част от родителите ако ги попитате ще отговорят, че ако не стоят плътно но децата си докато учат, те просто не го правят,  а всъщност това не е вярно.  Децата съзнателно решават да не работят. Друга част направо спират да работят, когато родителят им се отдръпва. Това е така понеже те приемат това като задължение и ученето се превръща в мъка, докато при  сугестопедия обучение  например има методика, която превръща всичко в игра и така децата се забавляват, докато учат. Това е една  вредна зависимост, ако детето не иска да учи само. Ако родителят е постоянно до него, то това означава, че в училище поради неговата липса то не учи. Вследствие на това, може да реши детето изобщо да не работи в клас и да носи вкъщи своите недовършени класни работи.

Има опасност да давате цялото си внимание на децата, за да учат след като се върнете от работа, което постепенно  може да доведе до проблеми. При подобни  ситуация не е нужно веднага да разрушавате установения вече ред. Нужни са малки стъпки, към големите промени. Опитайте се  постепенно да увеличавате разстоянието между себе си и детето ви, целта е да  започне да работи напълно самостоятелно. Опитайте се да не  обръщате внимание първо на грешките. Добре би било ако първо отбележете колко добре са изпълнени задачите без грешка, как добре са написали думите и т.н. При наличие на грешка ги накарайте да си прочетат отново написаното, да проверят и сами да открият грешките си като внимават повече.  Така  детето ще се върне към тези примери без неприятно чувство.  Много деца предпочитат веднага да получат потвърждение, дали всичко, което са написали е правилно. Нека да напише няколко задачи, след, което да ги проверите, по този начин  детето получава веднага обратна връзка и одобрение, и така сформирате в него положителна мотивация за изпълнение на всяка следваща задача. Нужно е да има внимание и разбирателство, без стрес, за да се получат нещата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар