четвъртък, 23 април 2015 г.

Какви са изискванията към система за СО2?




Какви са изискванията към система за СО2?

Има много правила и изисквания, които трябва задължително да се спазват, за да няма инциденти и да може да се реагира адекватно при наличието на такъв. Цялата тръбопроводна система е снабдена с управляващи клапани, които са напълно ясно маркирани така, че да посочват помещенията, до които стигат и да може да се движат бързо хората при нужда. Задължително се вземат мерки, при които  се обръща сериозно внимание на това да не се допуска случайно попадане на газ в някое от помещенията. Стриктно се следи за обслужваме пожарогасители и цялата останала безопасна и пожарогасителна система. Другата задължителна работа е да се поддържа в изправност и периодично да се проверява наличната система, която е в случаите за сигнализация при задействане на самата система.  На всички места да бъде ясно описана инструкцията за работа с нея. Стриктно да се следи за количество наличен газ. Това количество да е достатъчно, за да запълни 30% и повече от целия обем на най-голямото товарно помещение, което се намира на кораба и задължително да има възможност  да бъде херметизирано.

Системата, която сe използва за машинни помещения да може да запълни поне 40% от най-голямото помещение. Редовните проверки на пожарни врати и проверки за наличието на СО2 в бутилките да се извършва поне веднъж годишно. Мерките, които се взимат в тези ситуации са теглене със специални уреди за измерване нивото и много др.  Задължително в наличност има и ръчни пожарогасители с въгледвуокис. Тяхната необходима проверка е на всеки три месеца. Нека поговорим и за халогенизирания въглеводород. Той е трудно горима течност. Има висока плътност, с която лесно може да проникне в пламък и да задържи парите му непосредствено върху самото огнище на горене. Тук е важно да се уточни, че гасенето с халогенизиран въглеводород е разрешено само в машинни, специални помпени и товарни помещения, които са предвидени за превоз на празни превозни средства. Има специални изисквания, които са свързани с този начин на гасене. Някои по основни са:  количествата трябва да отговарят на изискванията за въглероден двуокис, а самата поставена система да е с ръчно стартиране и никакво друго. Да има ръчно затваряне на всички въздушни клапани, които са свързани е вентилацията и др. Возенето на кораб е много приятно усещане, когато си просто един пътник. Малко хора си дават сметка зад целият този комфорт колко труд, усилия и сигурност се крият. Вие били ли сте на голям кораб?

Няма коментари:

Публикуване на коментар